Hejhej!! <3

I onsdags:
Jag fick rida magi som jag trodde och vi hade markarbete :D fick rida barbacka oxå :* det var jätte kul! Han ökade som bara den vid galoppbommarna! Nästa gång ska vi hoppa! Längtar som bara den! ❤
Efter jag hade ridit så kom min faster Ammi och hämtade mig och jag åkte hem och gjorde en omelett med bacon i , det var jätte god, sen gick jag över till Ammi (vi bor grannar) där fick jag en smoothie som var jätte god innan jag dränkte den med choklad sås, men jaja haha hur klantig får man vara HAHAHA

I torsdags
Först när jag kom till stallet så fick jag vara med och jaga hästar och ponnysar. Yoker , Yoda och Kulan hade smitit in på ridbanan när dom skulle gå ut i hagen. Med det var inte det ända, lilleman, Robbin Hood , Tinto, Magi, My lord, tror att det bara va dom, men iaf dom sprang bort mot hugget , ett annat stall , men dom sparang inte så långt men i början fick vi in My lord, Magi och Robbin Hood , Tinto och lilleman sparang efter oss en bit sen kom dom på att dom inte behövde dom andra att dom kunde springa iväg själva. Så vi fick jaga hästar på både åkern och i alen. Anna Ågren körde sin bil och ställde det i slutet av alen vid bilvägen. Sen gick Tinto till mig och jag tog på honnom grimman men lilleman ville inte komma inte för det , han sparang ut en liten bit in i en gammal hage (det är ingen hage fär längre) men sen lyckades Anneli ta tag i honnom så vi ledde in hästarna i hagen och sen skulle vi bara fånga hästarna på ridbanan. Yoda och Kulan var ganska lätta att fånga men när jag skulle ta Yoker så sprang han bara iväg. Så jag fick ta en "havraskopa" och "locka" han lös till hagen.
Senare var jag på voltige (igga stav) det var skitkul vi hade star, han var inte så pigg och man fick inte göra så många gånger men det gjorde inget ... :D pappa jobbade igentligen men han kom och hämtade mig i stallet ändå så att jag skulle slippa ta bussen . När jag kom hem fick jag släppa ut Nisse och han vart jätte glad. När pappa kom hem så åkte vi till Väsby centrum och kollade tid när pappa skulle klippa sig, sen fikade vi på wanes coffee. Jag tog en cola och en chokladkaka med grädde , pappa tog en morotskaka och en latte. Det var jätte gott. Sen åkte vi vidare till k-rauta och köpte en sån där duch list typ. Sen åkte vi till Anna . Jg gick och hälsande på hennes hästar medans pappa och Anna pratade. Sen åkte vi och köpte pizza, gillar inte pizza så att jag tog en sallad istället. Sen satte vi på någon konstig film men den var ganska bra . Vet inte vad den heter <3 sen åt vi någon konstig frusen frukt blandning och glass men kag gillade inte glassen så att jag åt bara frukterna .

Fredag:
Jag vaknade och släppte ut Nisse, fick en liten frukost kompis :) nu kollar jah på en film och Nisse sover <3<3

Hejdå // Cassi , skriver mer i kväll <3

Ps.. Bilderna är copyright som vanligt dårå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0