Ridningen:)

Heejsan svejsan:)
I måndags så red ju jag för första gången på ridskolan igen efter sommarlovet. Jag fick rida Carlo... Haha ni kanske undrar varför jag skrev...? men det är så här att ridningen gick superbra men jag fick träningsvärk efteråt:/ Men nu lite detaljerat på själva ridningen. Vi började med att rida ut en sväng i skogen. Vi travade och skrittade. Tyvärr ingen galopp men det va för att dom typ precis kommit från sommarbetet. Men vi va tvungen att vända efter ett tag för att en utav storhästarna ville inte riktigt göra som ryttaren sa. Så vi vände och skrittade tillbaka. Carlo va lite pigg i skogen men han va typ sitt vanliga jag. Jag fick honom att gå i form till och från. Jag brukar aldrig lyckas med det men nu gjorde jag det:) Men inne i ridhuset gick det kanonbra. Fick Carlo att gå väldigt mycke i form och så går deet inte att beskriva så mycke mer för jag kommer inte riktigt ihåg allt ifrån måndags.
Men igår/ondags så hade jag Clements (ett sto det lå¨ter som ett killnamn) Vi red ut i skogen en liiiiten bit. Våran ridlärare gick så vi travade inte så mycke. Säger bara att min ridlärare har en grym kondition. När vi travade skulle Clements stanna och bajsa -.- Såå jobbigt... Sen så fick jag och Cassi trav ikapp i racefart;) Hihi jag travde i racerfart men inte Cassi... När vi red i ridhuset gick det grymt bra. Clements gickj i form typ hela tiden och så kom jag på ett litet knep för att Clements skulle hålla tempot o.s.v. Det gick jättebra:)
Men nu ska jag sluta skriva och istället typ skriva ett inlägg på min "privata" blogg.
Ha en bra kväll
Kram Isabell:)<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0